Pameran Aqsa Syarif

Pada hari Sabtu (1 Mei 2010), bersempena dengan Hari Terbuka DUN Gual Ipoh, Tanah Merah, Kelantan, pihak Aqsa Syarif Kelantan telah menempah gerai untuk diadakan pameran, edaran risalah, tayangan video Palestine dan jualan cenderahati seperti button badge, pen, keychain, selendang, sticker kereta, tabung, penanda buku serta buku nota. Buku ilmiah juga turut dijual disamping mengadakan kutipan derma untuk Palestine. Ramai juga yang hari ke Hari Terbuka DUN Gual Ipoh, termasuk kaum India.

Ehmm, ada perkara yang melucukan ketika ana dengan sahabat ana, Hamizan tengah menjaga gerai Aqsa Syarif ni. Ada ana kaum India datang ke gerai kami, tanya itu dan ini.Hamizan pula, belanja la dua penanda buku (RM 1, satu) kepada budak-budak kecil India tu.

Lebih kurang 5 minit kemudian, budak-budak tu bawa kawan-kawannya untuk ambil penanda buku.Rupa-rupanya, budak-budak tu ingat dapat percuma. Diorang sempat lah ambil dua keping. Terpaksa guna duit ana RM2 lagi. Lepas tu, apa lagi.. simpanlah yang lebih. Nasib baik budak India tu tak bawa kawan-kawannya satu bas, kalau tak...:-)



1 ulasan:

Faiz Hazizi said...

Salam, mcm mana nk dapatkan selendang?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...