Dakwah Lapangan di KB Mall

Alhamdulillah, ana baru sahaja selesai ikut program dakwah lapangan di KB MALL. Program ni dianjurkan secara individu tanpa ada pertubuhan yang menganjurkannya. Program "Sayengi Sek-Sek Kito", tu lah programnya. Program ini di adakan oleh Akh Zhafri dan Akh Zafran.

Yang menyedihkan, hanya 18 muslimin dan 6 orang muslimat je yang join program ni. Tapi, tak mengapa. Yang penting kualilit, bukannya kuantiti.

Kami sanggup lakukan apa sahaja demi menegakkan syiar Islam di bumu Allah ini. Kami tak dapat apa-apa, cuma pahala je. Habis duit, tenaga dan masa ada lah. tapi, kami rela.

Ana pula sanggup naik bas dari Machang ke Kota Bharu untuk berdakwah. Bersama sahabat ana, Fatihe. Biasanya ana nak motosikal je, tapi kali ni nakik bas. Faham2 lah, bagaimana kalau tak biasa naik bas.

Sebelum ini ana hanya sebar kan agama melalui ceramah, tulisan (risalah), tapi semua ni kata Imam Hassan Al-Banna, adalah orang yang bodoh. Kita perlu turun lapangan, untuk berdakwah, melalui pengamalan/ perbuatan, baru betul berdakwah.

Nabi pernah bersabda, Sampaikanlah daripadaku walau satu ayat (peringatan). Jadi, Islam ini bukan sendiri2, tapi wajib di sebarkan kepada orang lain.

Ana tak ingat nak ambil gambar, jadi tiada gambar lah untuk ana letak dalam ruangan ni.

JIHAD FI SABILILLAH!!!

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...